Zadania i kompetencje Burmistrza (wg. Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Tłuszczu)

Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

 

  1. ogólne kierownictwo i nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Urzędu,
  2. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu,
  3. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
  4. reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz,
  5. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  6. informowanie o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych, ogłaszanie budżetu Gminy i sprawozdań z jego wykonania,
  7. nadzór nad realizacją budżetu Gminy,
  8. nadzór nad przygotowaniem i przedkładaniem projektów uchwał i wniosków Radzie,
  9. przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
  10. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między jednostkami organizacyjnymi Gminy,
  11. realizacja polityki kadrowej w Urzędzie,
  12. wydawanie zarządzeń wewnętrznych,
  13. przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
  14. sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
  15. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji burmistrzów w przepisach szczegółowych.